#1 2008-08-21 10:30:58

Tioger

Administrator

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-07-06
Posty: 83
Punktów :   
WWW

Robert Kubica

Biografia

http://img209.imageshack.us/img209/4796/roberttp2.jpg

Robert Kubica urodził się 7 grudnia 1984 r. w Krakowie. Przygodę z motoryzacją rozpoczął dość wcześnie, bo już w wieku niespełna 4 lat. W krakowskim salonie mały Robert wypatrzył spalinową miniaturkę samochodu terenowego. Rodzice długo nie chcieli się zgodzić, ale w końcu autko o mocy kilku koni mechanicznych stało się jego pierwszym pojazdem. Slalomy wokół butelek ustawionych na podwórku szybko jednak przestały wystarczać i ojciec Roberta sprawił mu pierwszego w życiu gokarta. Mały kierowca był jeszcze zbyt młody na starty w zawodach (w Polsce trzeba mieć ukończone 10 lat, by rozpocząć karierę w kartingu), więc chwilowo musiały wystarczać treningi. Codziennie po szkole ojciec zabierał Roberta na tor kartingowy w Częstochowie.

Systematyczne treningi zaowocowały w momencie rozpoczęcia kariery zawodniczej. Podczas trzech lat startów w naszym kraju Robert zdobył sześć tytułów mistrza Polski. Ojciec zadecydował zatem, że czas podbić Europę. Wybór padł na Włochy, kraj z najsilniejszą ligą kartingową świata. Kubica już w pierwszych startach pokazał się z bardzo dobrej strony i szybko dostał propozycję startów w ekipie fabrycznej.

http://img143.imageshack.us/img143/813/kartingds7.jpg

W 1998 r. Robert Kubica zdobył kartingowe mistrzostwo Włoch jako pierwszy cudzoziemiec w historii. Na dokładkę młody Polak został wicemistrzem Europy i wygrał prestiżowe zawody Monaco Kart Cup rozgrywane na fragmencie słynnego toru Formuły 1. Rok później obronił mistrzostwo Włoch, dorzucił mistrzostwo Niemiec oraz wygrane w zawodach Monaco Kart Cup, Margutti Trophy oraz Elf Masters w paryskiej hali Bercy. W sezonie 2000, ostatnim w kartingu, Robert wywalczył czwarte miejsca w mistrzostwach Europy i Świata. Pod koniec sezonu zaliczył pierwsze testy w samochodach – w Formule Renault 2000.

http://img143.imageshack.us/img143/6849/rddgs4.jpg

Pierwszy sezon startów w samochodach przyniósł Kubicy pierwsze w karierze pole position w wyścigach samochodowych i angaż w RDD. W sezonie 2002 Robert wygrał cztery wyścigi i wywalczył tytuł wicemistrza Włoch w Formule Renault, a w serii Eurocup uplasował się na siódmym miejscu. Pod koniec sezonu Robert wystartował gościnnie na brazylijskim torze Formuły 1 – Interlagos, gdzie zdobył pole position i odniósł zdecydowane zwycięstwo.

http://img183.imageshack.us/img183/6441/formua3ro8.jpg

Awans do Formuły 3 został opóźniony przez wypadek drogowy, w którym jadący jako pasażer Robert doznał złamania ręki. W spóźnionym debiucie na torze Norisring, z osiemnastoma śrubami w złamanym dwa miesiące wcześniej ramieniu Robert Kubica odniósł wspaniałe zwycięstwo na oczach 126 tysięcy kibiców. Skrócony sezon w Formule 3 Robert zakończył na 12. miejscu w klasyfikacji. Końcówka sezonu znów była udana – Robert zwyciężył w ulicznym wyścigu Sardinia Master, dobrze zaprezentował się także w prestiżowych wyścigach w Macau i Korei (piąte miejsce). Drugi sezon w mistrzostwach F3 Euro Series, spędzony w barwach fabrycznej ekipy Mercedesa, Robert zakończył na siódmej pozycji. W rozgrywanym w Macau Pucharze Interkontynentalnym FIA zdobył pole position, pobił rekord toru i zajął drugie miejsce. Wyścig ten uważany jest za nieoficjalne mistrzostwa świata Formuły 3.

http://img183.imageshack.us/img183/712/renoultserieszg0.jpg

Udane testy w zespole Epsilon Euskadi, startującym w Formule 3,5 w ramach World Series by Renault, zaowocowały kontraktem na sezon 2005.

Już pierwszy wyścig, w belgijskim Zolder, pokazał, że Robert – mimo młodego wieku i braku doświadczenia w startach tak mocnymi samochodami – doskonale daje sobie radę ze starszymi, bardziej doświadczonymi i utytułowanymi kolegami. Wygrał drugi wyścig w Zolder i objął prowadzenie w punktacji. W sezonie 2005 jeszcze trzykrotnie zwyciężał i w portugalskim Estoril sięgnął po mistrzowski tytuł.

W listopadzie po raz trzeci w swojej karierze wziął udział w prestiżowym wyścigu Formuły 3 w Macau, gdzie zajął drugie miejsce. Dwa tygodnie później Robert Kubica w nagrodę za zdobycie mistrzowskiego tytułu World Series by Renault odbył po raz pierwszy testy w Formule 1 w zespole Renault F1 Team. Wyniki uzyskane przez Polaka wywarły duże wrażenie w środowisku Formuły 1.

http://img183.imageshack.us/img183/1693/kubicabmwvj1.jpg

Trzy tygodnie później Robert Kubica podpisał kontrakt z BMW Sauber F1 Team, na mocy którego w sezonie 2006 będzie pełnił funkcję kierowcy testowego a w ramach weekendów Grand Prix jego zadaniem będzie udział w piątkowych sesjach treningowych oraz funkcja kierowcy rezerwowego.

http://img183.imageshack.us/img183/3632/kasken1.jpg

tekst ze strony www.kubica.pl

Kariera

http://img143.imageshack.us/img143/845/vrij22bqs2.jpg

1995-1997: starty w Mistrzostwach Polski (KARTING)
- sześć tytułów Mistrza Polski

1998: starty w Międzynarodowych Mistrzostwach Włoch oraz
          Mistrzostwach Europy (KARTING)
- tytuł Międzynarodowego Mistrza Włoch
- tytuł Wicemistrza Europy
- zwycięzca prestiżowego Monaco Kart Cup

1999: starty w Międzynarodowych Mistrzostwach Włoch i Niemiec (KARTING)
- zwycięzca Margutti Trophy
- zwycięzca Monaco Kart Cup
- tytuł Międzynarodowego Mistrza Włoch
- tytuł Międzynarodowego Mistrza Niemiec
- zwycięzca wyścigu ELF MASTERS w hali Bercy – Paryż
- piąte miejsce w Mistrzostwach Europy

2000: starty w Mistrzostwach Europy i Mistrzostwach Świata (KARTING)
- czwarte miejsce w Mistrzostwach Europy
- czwarte miejsce w Mistrzostwach Świata

2001: starty w Formule Renault 2000
- podpisanie kontraktu z RDD
- pierwsze pole position w wyścigach samochodowych

2002: starty we włoskiej i europejskiej serii Formuły Renault 2000
- tytuł wicemistrza Włoch Formuły Renault 2000 i cztery zwycięstwa (w tym
  dwa na torach Formuły 1: Imola i Spa Francorchamps)
- pole position i zwycięstwo na torze Formuły 1 – Interlagos (Brazylia) –
  w gościnnym starcie w Mistrzostwach Brazylii Formuły Renault

2003: starty w F3 Euro Series (FORMUŁA 3) w zespole Prema Powerteam
- zwycięstwo podczas debiutu w Formule 3 na torze Norisring
- zwycięstwo w wyścigu F3 Sardinia Master

2004: starty w F3 Euro Series (FORMUŁA 3) w zespole Muecke Mercedes
- drugie miejsce w Macau Formuła 3 Grand Prix (w zespole Manor Motorsport,
  pole position i rekord toru)

2005: starty w World Series by Renault (FORMUŁA RENAULT 3.5)
- cztery zwycięstwa (Zolder, Bilbao, Oschersleben x2)
- trzy pole position (Le Mans, Bilbao, Oschersleben)
- Mistrz World Series by Renault 2005
- drugie miejsce w Macau Formuła 3 Grand Prix

Powiedzieli o Robercie

Fernando Alonso:
(mistrz świata Formuły 1 w 2005 r.)
" To dobry kierowca i prawdopodobnie przyszła gwiazda F1"

Mario Theissen:
(szef BMW Sauber; tekst wypowiedziany po GP Turcji)
"Mam nadzieję, że następnym razem będzie miał więcej szczęścia i zdobędzie punkty, na które zasłużył"
(po GP Włoch)"Przeczuwałem, nawet byłem pewien, że Robert będzie na podium"

Flavio Baritore:
(szef Renault F1; to Renault zwolniło Roberta w 2002 roku - uczestniczył wtedy w programie rozwoju młodych talentów Renault)
"To był poważny błąd, ale nie jastem za to odpowiedzialny"

Niki Lauda:
(trzykrotny mistrz świata Formuły 1)
"ten chłopak ma jaja"
"Kubica przebojem wdarł się do grona najlepszych kierowców. Kilka jego manewrów podczas trzech wyścigów nie tylko na mnie zrobiło wrażenie. Jeździ bez kompleksów, odważnie, szybko i z głową. To mi się podoba. Jeszcze nie raz pokaże, co potrafi"

Gerhard Berger:
(wielokrotny zwycięzca wyścigów GP)
"Kubica to prawdziwy killer"

Stirling Moss:
(pierwszy Brytyjczyk w F1, wypowiedź po GP Włoch)
"Kubica też pojawił się jakby znikąd i tak właśnie było zawsze z przyszłymi mistrzami świata"

Peter Sauber:
(założyciel teamu Sauber)
"Jestem przekonany, że Robert w przyszłości zaskoczy nas jeszcze bardziej. Jest wybitnym kierowcą, którego widzę na poziomie Kimiego Raikkonena. Tylko że już w tym momencie ma większą wiedzę techniczną niż Fin."

Nick Heidfeld:
(kolega Roberta z zespołu BMW-Sauber)
"Jeszcze bardziej niż jego tempo, zadziwia mnie to, że niemalże nie popełnia błędów."

Bernie Eccelstone:
(szef Formuły 1)
"Namawiałem ludzi z BMW, aby zaangażowali Roberta Kubicę. Przekonywałem ich, że to potencjalny zwycięzca.

Joan Viladelprat:
(szef zespołu Epsilon Euskadi, po wygraniu przez Kubice WSbR - World Series by Renault w 2005 roku)
"Mądry, sprytny i szybki, to bez wątpienia idealny materiał na mistrza świata. I jak na swój wiek wyjątkowo dojrzały"

Roberto Chinchero:
(La Gazzetta dello Sport)
"Robert bardzo dobrze czuje się na szybkich torach i zna Monzę. Włochy to jakby druga jego ojczyzna, ścigał się tutaj przez prawie 10 lat, kibice go pamiętają. Z pewnością będą go dopingować włoscy kibice, o ile nie wyprzedzi... Ferrari. Jeśli bolid Kubicy będzie się dobrze prowadzić na tym bardzo szybkim torze, to przypuszczam, że może znaleść się w pierwszej szóstce"

Janusz Kulig:
(mistrz Polski w rajdach)
"Kubica, w co nie wsiądzie, zasuwa jak rakieta"

Marcin Biernacki:
(kierowaca wyścigowy, były kartingowiec)
"Robert to skoncentrowany, skromny i mimo młodego wieku profesjonalny kierowca, który wie, na co go stać. Nie szarżuje, zadziwia spokojem. Nie raz pokazał, że jest bardzo szybki, nie boi się ani torów, ani przeciwników. Jeszcze nas zaskoczy dobrym wynikiem"

BMW Sauber Team
http://img382.imageshack.us/img382/4307/250pxbmwsauberf1teamloggc6.png

Zespół BMW-Sauber powstał w roku 2005 po tym jak BMW odkupiło od Petera Saubera stajnię Sauber, która w Formule 1 startowała nieprzerwanie od sezonu 1993.
    Sauber wraz z Mercedesem już pod koniec lat osiemdziesiątych XX w. rozważał możliwość rozpoczęcia startów w Formule 1, ostateczna decyzja została podjęta w 1991 r. W tym samym roku rozpoczęto budowę nowoczesnej fabryki w Hinwil i przygotowania do startów w Stuttgarcie. Początki młodego zespołu nie były łatwe, problemy z  Mercedesem postawiły starty w wyścigach pod znakiem zapytania. Na szczęście udało się zgodnie z planem wystawić dwa samochody C12 w Grand Prix Republiki Południowej Afryki, będącej inauguracyjnym wyścigiem sezonu 1993. Już na torze Kyalami JJ Lehto zajął piąte miejsce. Był to bez wątpienia ogromny sukces dla zespołu, tylko czterej debiutanci przed Sauberem zdobywali punkty w swoich pierwszych wyścigach. Ostatecznie sezon ukończyli na 7 miejscu w klasyfikacji z 12 punktami.

http://img209.imageshack.us/img209/8278/samochdhs6.jpg
BOLID BMW SAUBER F1 TEAM

    Zdecydowanie najlepszy dla stajni był sezon 2001, podpisali umowę sponsorską z jednym z największych szwajcarskich banków - Credit Suisse, zakończyli budowę nowoczesnego tunelu aerodynamicznego i zajeli 4 pozycję w klasyfikacji konstruktorów. Wspomniany tunel jest do tej pory najnowocześniejszym w Formule 1, w fabryce w Hinwil znajduje się także superkomputer o nawie Albert, który wspomaga projektowanie nadwozi.

    Do wykupienia szwajcarskiego zespołu przyczyniły się słabe efekty współpracy między bawarskim producentem, a stajnią Williams, która trwała od 1999 r. Jednostki napędowe BMW prawie zawsze były uważane za najmocniejsze w stawce, ale samochody Williamsa wydawały się być niedopracowane. To właśnie za sprawą BMW od projektowania bolidów został odsunięty Patrick Head (który jest także współwłaścicielem zespołu Williams). W całym okresie współpracy, w sezonach 2000-2005, Williams-BMW odniósł dzięsięć zwycięstw (ostatnie podczas Grand Prix Brazylii w sezonie 2004), dwukrotnie zostając wicemistrzem w klasyfikacji konstruktorów (sezony 2002 i 2003).

      W debiutanckim sezonie skład zespołu tworzą: Nick Heidfeld i Robert Kubica, który został drugim kierowcą w zespole po odejściu Jacquesa Villeneuve. W nazwie zespołu zachował się wyraz Sauber, który najprawdopodobniej będzie używany przez najbliższe 5 sezonów.

Nadwozie

http://img209.imageshack.us/img209/421/boilidur0.jpg
Samochód z 2006 roku

Po ostatnim C24, który został uznany za najładniejsze nadwozie sezonu 2005, inżynierowie dokonali licznych zmian w aerodynamice, wynikające głównie z nowych wymagań regulaminu. Nos został poprowadzony niżej, przy czym boczne krawędzie przedniego skrzydła podciągnięto jeszcze wyżej. Mniejsza jednostka napędowa wymaga mniejszego chłodzenia i mniej miejsca, dlatego zmniejszono boczne wloty powietrza a także cały tylną część bolidu. Ze względu na nowe przepisy tylne skrzydło zwężono jeszcze bardziej.


Pal gumę nie duszę!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
edytor png niepełnosprawni nad morzem www.piesy.pl