#1 2009-04-28 19:23:51

Tioger

Administrator

Skąd: Lublin
Zarejestrowany: 2008-07-06
Posty: 83
Punktów :   
WWW

Honda (Japonia)

http://www.motocyklista.eu/img/honda_logo.jpg

Honda, podobnie jak jej japońscy konkurenci, jest firmą wszechstronną. Oprócz produkcji motocykli wytwarza skutery, samochody, ciężarówki oraz roboty. Specjalizacją Hondy są silniki, znajdujące zastosowanie m.in. w transporcie wodnym, lecz działa także w innych branżach (np. sprzęt do utrzymania ogrodów i trawników).

Historia firmy / motocykli

Pierwsze motocykle

Honda Motor Co. Ltd. została założona 24 września 1946 roku przez Soichiro Honda. Japonia była wtedy tuż po przegranej II wojnie światowej, brakowało pieniędzy i paliwa, jednak ludzie potrzebowali środków transportu. Firma miała za zadanie skonstruować, a następnie wyprodukować małe silniki dwusuwowe do motorowerów. W 1947 roku zostaje wyprodukowana Honda A-type z 0,5 konnym silnikiem, ze względu na gęste chmury spalin zwana "kominem". W 1948 rusza produkcja motorowerów na konstrukcji rowerowej, napędzanych małymi silniczkami dwusuwowymi - Honda B-type. Jednak Soichiro Honda marzył o czymś innym. W 1949 Honda prezentuje D-type, nazwany "the Dream" (ang.: sen) - spełnienie marzeń właściciela o zbudowaniu kompletnego pojazdu.

Lata 50te i 60te

W roku 1952, gdy Suzuki wypuszcza swój pierwszy motorower, Honda ma już 70% udziałów w rynku. Jest to rok, w którym firma prezentuje dwusuwowy silnik F-type, produkowany później w dużej liczbie egzemplarzy. Można go było zakupić osobno bądź jako kompletny pojazd o nazwie Honda "Auto Bai". Koniec wojny koreańskiej w 1953 roku doprowadził do recesji w Japonii i zawiódł Hondę na skraj bankructwa, do którego nie doszło dzięki produkcji i sprzedaży silników. W następnych latach bardzo pomogły sztandarowe modele - J-type Benly (jap.: wygoda) o pojemności 90cc z trzystopniową skrzynią biegów , skuter Juno, Honda C71 250cc z elektrycznym starterem oraz Benly 125cc OHC z czterosuwowym, dwucylindrowym silnikiem. W 1958 na rynek zostaje wypuszczony hit - Honda C100 Super Cub - prosty motorower z silnikiem czterosuwowym o pojemności 50cc oraz sprzęgłem odśrodkowym o trzech przełożeniach. Wszystko to sprawiło, iż w 1958 roku Honda była największym producentem motocykli na świecie, z produkcją 500 000 sztuk jednośladów rocznie.

Lata 70te i 80te

Na początku lat 70tych Honda rozbudowuje serię CB (500 i 400), będącą rozwinięciem modelu CB750 z 1969 roku, który osiągnął wielki sukces rynkowy. W 1975 roku do sprzedaży wchodzi model GL1000 Gold Wing, zapoczątkowując rodzinę dużych motocykli turystycznych produkowaną do dzisiaj. Honda Gold Wing Aspencade z 1982 była już typowym dużym turystykiem, wyposażonym m.in. w oparcie dla pasażera, sprzęt muzyczny, komputer sterujący niektórymi funkcjami itd. Kolejne odsłony motocykla (GL1500 z 1988 roku czy najnowszy GL1800) potwierdzają dominację Hondy w sektorze luksusowych motocykli turystycznych. W 1978 firma prezentuje model CBX1100, typowego big bike, a następnie jego sportowo-turystyczną modyfikację CBX-B. Prace konstrukcyjne w kierunku rozwiązań sportowych doprowadziły do powstania CB1100R, niesłychanie silnego motocykla o zaawansowanej technologii, a także motocykli z silnikami turbo: CX500, CX650 oraz NR500. Inżynierowie eksperymentowali także z silnikami V 4. Modele VF 400 i 1000 nie odniosły rynkowego sukcesu, jednak zapoczątkowana w 1988 seria VFR do dziś cieszy się olbrzymim zainteresowaniem ze względu na niezawodność, poreczność i moc silnika. Rok wcześniej, w 1987 roku światło ujrzała Honda CBR 600F, dając początek produkowanej do dziś rodzinie motocykli sportowych.

Lata 90te

W 1992 roku Honda rewolucjonizuje rynek - w ramę 600tki wstawia silnik o pojemności 893cc - tak powstała Honda CBR900RR Fireblade. Było to połączenie lekkości i zwrotności sportowej sześćsetki z potężnym silnikiem. Firma nie zrezygnowała jednak z pojazdów wagi ciężkiej - zaprezentowana w 1996 roku Honda CBR1100XX Blackbird na kilka lat objęła tytuł najszybszego motocykla świata, odebrany jej dopiero w 1999 roku przez Suzuki Hayabusa.

Obecnie

Honda z pewnością jest liderem wśród producentów motocykli, cenionym za niezawodność i nowoczesność konstrukcji. Jej motocykle cieszą się olbrzymią popularnością we wszystkich klasach - od skuterów, przez ATV i enduro aż po supersporty. Obecnie produkowane pojazdy, takie jak CBR1000RR, CBR600RR, VFR 800A, Gold Wing, hornet czy XL 1000 V Varadero, są chętnie kupowane zarówno w salonach, jak i na rynku wtórnym, gdzie ich ceny utrzymują się na relatywnie wysokim poziomie.


Pal gumę nie duszę!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
edytor png niepełnosprawni nad morzem www.piesy.pl